Global Goals Challenge

Sæt FN´s Verdensmål på spil i jeres organisation - virtuel udgave
Sæt FN´s Verdensmål på spil i jeres organisation - virtuel udgave
Sæt FN´s Verdensmål på spil i jeres organisation - virtuel udgave
Sæt FN´s Verdensmål på spil i jeres organisation - virtuel udgave
Sæt FN´s Verdensmål på spil i jeres organisation - virtuel udgave

Kom i gang med verdensmålene

  • 4-200+
  • 60-180 min. efter ønske
  • Dansk, Engelsk, LIVE tekstning og oversættelse

I Global Goals Challenge skal du og kollegaerne mødes virtuelt og konkurrere i paratviden om verdensmålene, samtidigt med I skal generere forslag til konkrete handlinger, der kan bidrage til at indfri verdensmålene i jeres virksomhed.

Vores planet er et dejligt sted, men det er nemt at glemme, hvor meget den har at tilbyde, fordi vi konstant bliver mindet om de udfordringer, vi møder dagligt, fra ulighed til fattigdom og klimaforandringer. Vi skal bevare alt det gode, der findes i mennesker, og sætte en stopper for alt det, der tager håbet fra os. Det var derfor verdens ledere mødtes i 2015 og igangsatte 2030-agendaen: 17 mål for bæredygtig udvikling. Dette har betydning for os alle. Og vi er alle ansvarlige for at være del af forandringen. Men hvordan? Regeringer overalt i verden er allerede blevet enige om målene, så nu er det tid til, at virksomhederne bringer deres idéer og løsninger på banen. I “Global Goals Challenge” stifter I på en sjov og anderledes måde bekendtskab med verdensmålene, og når frem til helt konkrete og lavpraktiske forslag til, hvordan I kan arbejde med verdensmålene i netop jeres organisation.

Efter en introduktion til spillet og rammerne, tester vi deltagernes paratviden om verdensmålene på en sjov og lærende måde. Dette har til formål at sætte stemningen og få sænket paraderne – for verdensmålene er slet ikke så komplicerede og uopnåelige som man måske tror

Herefter venter et antal runder, der hvert omhandler et verdensmål. Antallet af runder afhænger af valgt udgave og om I har valgt verdensmål eller ej, deltagerantal og hvor lang tid, der er til rådighed.

I hver runde introduceres deltagerne til specifikke verdensmål – og herefter skal konkurreres der holdvis i paratviden og i handlinger, der kan implementeres i jeres organisation. Forslagene pointgives efter hvor sandsynlighed der er for at det lykkedes – konkrete og helt lavpraktiske forslag, der let kan implementeres vinder derfor over flyvske og ukonkrete visioner.

Verdensmål handler i høj grad om at få tingene gjort. Derfor vil der undervejs være mulighed for “Act now” runder, hvor grupperne skal handle på ét eller flere af verdensmålene her og nu. De bedste handlinger belønnes.

Efter at have gennemført Global Goals Challenge vil man ofte have oplevelsen af at inddragelse af Verdensmålene ikke ligger uden for rækkevidde. På en sjov og konkurrerende måde får I kickstartet jeres fokus og proces, og på en legende måde får I samtidigt en række idéer til nem implementering på arbejdspladsen og/eller hjemmearbejdspladserne.

Global Goals Challenge forløber i hovedtræk således:

‍1. Vi sender link
Vi sender link til det virtuelle møderum i god tid inden vi skal mødes. Det er let for alle at gå til. Vi sidder klar på telefonen, hvis der mod forventning er tekniske problemer.

‍2. Verdensmål og act now
Deltagerne konkurrerer i paratviden om verdensmålene samt i konkrete og lavpraktiske handlingsforslag, der kan implementeres i virksomheden.

‍3. Opsummering
Forslagene vurderes ud fra flere parametre, pointene gøres op og dagens verdensmålsambassadører kåres.

Vi sørger for afvikling fra start til slut. Spillet faciliteres virtuelt og vores facilitator instruerer og vejleder undervejs.

Alt foregår i vores online møderum, og der kræves ingen forberedelse af deltagerne. Deltagerne skal blot have adgang til en computer med internetadgang og kamera.

Spillet kan bruges i alle organisationer der ønsker at komme i gang med verdensmålene – og samtidigt få medarbejderne bragt i spil i denne proces.

På en sjov, lærende og konkurrerende måde kommer der fokus på konkrete tiltag i virksomheden. Er der allerede valgt verdensmål, vil spillet fokusere på disse mål.

Deltagerne bliver klogere og bliver mere engagerede i arbejdet verdensmålene og får derigennem skabt en fælles referenceramme.

Alle medarbejdere kan deltage i Global Goals Challenge på lige fod - og spillet kan gennemføres uanset om I har valgt verdensmål eller ej.

Spillet kan f.eks. anvendes til:

  • Kickstart af arbejdet med verdensmålene i jeres virksomhed.
  • Remote/online teambuilding.
  • Sætte verdensmålene på dagsordenen i organisationen.
  • Finde konkrete handlinger, der kan understøtte verdensmålene.
  • Aktivitet til strategidag.
  • Teambuilding i forbindelse med møde, kursus eller seminar.
  • Aktivitet til temadag.
  • Sjov og lærende aktivitet til sommerfesten, hvis man allerede arbejder med verdensmålene.
  • At skabe fælles mål og retning.

Ønskes der mere fokus på dialog og værdien af handlingsforslag anbefaler vi vores fysiske udgave Verdensmål på spil.

Dit udbytte i Global Goals Challenge:

  • Øge kendskabet og involvere medarbejderne i arbejdet med verdensmålene.
  • Sikre forståelse og opbakning fra medarbejderne til at arbejde med verdensmålene.
  • Skabe fællesskabsfølelse og blive klogere på virksomhedens retning og værdier.
  • Konkretisere verdensmålene og hvordan der skal arbejdes med dem.
  • Fælles referenceramme uanset placering i organisationen.
  • Sammen – hver for sig.
  • Samarbejde på en anderledes og virtuel måde.
  • Relationer til ens kollegaer forstærkes.
  • Træne og styrke samarbejdet i grupper.
  • Fungere som et underholdende element.


Formålet med spillet:

  • Involvere medarbejderne i arbejdet med verdensmålene.
  • Øge medarbejdernes lyst til at at arbejde med verdensmålene.
  • Sikre forståelse og opbakning fra medarbejderne til at arbejde med verdensmålene.
  • I et “ufarligt” spilmiljø gøre verdensmålene tilgængelige.
  • Skabe fællesskabsfølelse og blive klogere på virksomhedens retning og værdier.
  • Konkretisere verdensmålene og hvordan der skal arbejdes med dem.
  • Gøre tanke til handling.

Vi anvender som udgangspunkt platformen Zoom, hvor det ikke er nødvendigt for deltagerne at downloade noget. Zoom giver samtidigt en række muligheder under selve arrangementet i forhold til breakout rooms, fællesseancer, holdinddeling m.m.

Efter aftale, og afhængigt af deltagerantal, kan vi også anvende Microsoft Teams, Google Meet, Webex eller eventuelt andre platforme.

Efter bestilling modtager du link til mødet, som kan deles med deltagerne.
På dagen åbnes møderummet i god tid inden start - så deltagerne har mulighed for at tale sammen inden start.

Lykke & Co. A/S har lavet arrangementer for virksomheder siden 2008, og siden er det blevet til mange tusinde arrangementer.

Vi har lavet arrangementer overalt i Danmark, og har besøgt alt fra Nordjyske håndværkere til Københavnske reklamefolk. Vi har lavet arrangementer for alle størrelser grupper - lige fra 2 deltagere og op til 2.000 deltagere.

Intet er vigtigere for os, end at lave gode arrangementer, der lever op til vores kunders forventninger. Det er let at sige, men vores gennemsnitslige score er 4,9 (ud af 5) - vurderet på 4.500 arrangementer.

Vi bruger i høj grad egne, fastansatte facilitatorer, og har interne processer der sikrer høj kvalitet.

Er du fra større virksomhed eller organisation har vi måske lavet noget for en anden afdeling tidligere. Kontakt os gerne for at høre om vi kan give en intern reference.

Alternativt kan du se, nogle af vores andre referencer  eller blive klogere på os.

Hvilken udgave skal vi vælge? 
De fleste kunder vælger standard- eller premium udgaven. Såfremt I er en mindre gruppe, og arrangementet skal foregå i starten af ugen, er der mulighed for at vælge light-udgaven.
Vi sidder klar til at hjælpe, og fortæller gerne nærmere om indholdet og forskellen i de forskellige udgaver. 

Kan vi få et tilbud?
Ja! Såfremt du er interesseret i et specifikt tilbud til dit arrangement er du velkommen til at skrive på hej@lykkeco.dk eller ringe på 70 227 112. Du kan også udfylde vores formular her på hjemmesiden. Vi emailer herefter et tilbud til dig, der let kan deles med kollegaerne elektronisk, hvis I f.eks. skal drøfte det på et møde (hvor vi selvfølgelig gerne deltager via video eller telefon). 

Hvordan bestiller jer?
Vælg udgave og deltagerinterval i boksen til højre og klik "Bestil nu". Følg herefter vejledningen.
Du er også altid meget velkommen til at kontakte os på mail eller telefon. 

Hvad skal jeg gøre som bestiller?
Inden arrangementet har vi dialog omkring holdinddeling, lokaler m.m. Men på selve dagen kan du nyde det - og deltage på lige fod sammen med dine kollegaer, da vi varetager alle opgaver.

Hvornår kommer I på dagen?
Vi ankommer normalvis 30-90 min. før start, afhængigt af spil. Vi aftaler altid nærmere omkring ankomsttidspunkt inden arrangementet, så du ved, hvornår vi kommer. Efter endt arrangement pakker vi sammen og efterlader tingene som vi modtog dem. 

Skal I se stedet inden arrangementet? 
Det er som udgangspunkt ikke nødvendigt at se stedet før dagen. I enkelte tilfælde vil vi dog gerne bede om et par billeder af lokalerne.
Skal arrangementet foregå på en ekstern lokation, har vi sandsynligvis været der før og kender forholdene.

Ved store arrangementer (+100 personer) kalkulerer vi ofte med besøg på lokationen inden arrangementet. 

Hvad gør I for miljøet?
Vi gør ret meget ift. miljø og klima og arbejder på løbende at mindske energiforbrug m.m. Herudover arbejder vi aktivt med FN´s 17 Verdensmål og følger løbende op herpå.
Læs mere om vores konkrete klimatiltag på siden her. 

Hvornår og hvordan betaler jeg?
Alle priser er angivet ekskl. moms. Faktura fremsendes via email og forfalder normalvis 7 dage efter arrangementets afholdelse. Er der behov for længere kredit pålægges et gebyr iht. vores forretningsbetingelser. Fakturaen fremsendes normalvis inden arrangementet, så fakturaen kan behandles og betales rettidigt. På fakturaen fremgår både OCR-linie og kontonr samt link til betaling med kreditkort. Vi kan også sende fakturaen via et EAN-nr.

Jeg har stadig spørgsmål
Kontakt os - vi hjælper meget gerne. Giv et kald på 70 227 112, skriv på hej@lykkeco.dk eller book et møde.

Pris: 5.995 kr.

Sådan bestiller du

Light udgaven indeholder

  • Tilbydes i dagtimer mandag - onsdag
  • Varighed 1 - 1,50 time efter ønske
  • Virtuelt møderum
  • Spændende kulisser
  • Fokus på 1 - 17 verdensmål
  • Gennemførelse fra start - slut
  • Facilitator
  • Konkrete forslag til implementering
  • Kåring af dagens Verdensmålsambassadører
  • Skriftlig opsamling fra dagen
  • Gennemførelse på engelsk

Pris: 6.495 kr.

Sådan bestiller du

Standard udgaven indeholder

  • Tilbydes alle ugens dage
  • Varighed 1 - 2 timer efter ønske
  • Virtuelt møderum
  • Spændende kulisser
  • Fokus på 1 - 17 verdensmål
  • Gennemførelse fra start - slut
  • Facilitator
  • Konkrete forslag til implementering
  • Kåring af dagens Verdensmålsambassadører
  • Skriftlig opsamling fra dagen
  • Gennemførelse på engelsk

Pris: 9.495 kr.

Sådan bestiller du

Premium udgaven indeholder

  • Tilbydes alle ugens dage
  • Varighed 1,5 - 3 timer efter ønske
  • Virtuelt møderum
  • Spændende kulisser
  • Fokus på 1 - 17 verdensmål
  • Gennemførelse fra start - slut
  • Facilitator
  • Konkrete forslag til implementering
  • Kåring af dagens Verdensmålsambassadører
  • Skriftlig opsamling fra dagen
  • Gennemførelse på engelsk

Det skal være trygt at bestille

  • Prismatch
  • Fleksibelt deltagerantal
  • Flyt dato omkostningsfrit
  • Betal efter arrangement